مدال طلای المپیاد جهانی برگردن دکتر قالیباف
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

 دکترقالیباف در اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری لرستان گفت: اجازه ندهیم دلاورمردانی که در مقابل دشمن نشکستند ، در برابر خانواده شان بشکنند و شرمنده شوند.

شهردار تهران در جمع مردم لرستان با بیان اینکه اگر مردم نتوانند با آرامش و آسایش به زندگی و عبادت خود مشغول باشند نشانه این است که در مسیر انقلاب و شهدا حرکت نکرده ایم گفت : نباید اجازه دهیم دلاور مردانی که در مقابل دشمن ایستادند و نشکستند و مقاومت کردند ، امروز متحمل سختی شده و در برابر خانواده خود بشکنند و شرمنده شوند .

دکتر محمد باقر قالیباف با حضور در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری لرستان واقع در بوستان بانوان نرگس منطقه ۱۸ ، با بیان این مطلب ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع لرستانی ها و همچنین خدمتگزاری به لرستانی های ساکن تهران اظهار کرد : یکی از افتخارات امروز ما این است که خدمتگزار مردم نجیب و شریف تهران هستیم . شهر تهران خودش یک ایران کوچک است چرا که در هر محله و منطقه ای که می رویم نماد و نشانه ای از فرهنگ عظیم کشورعزیزمان ایران واسلام را می یابیم و طبیعتا عزیزان لرستانی هم در میان این شهروندان حضور دارند.

وی با اشاره به افتتاح چند روز گذشته باغ موزه قصر و بازدید از مکان شهادت شهید نواب صفوی در این زندان توسط رژیم طاغوت ، سخنی از این شهید مبارز را یادآور شد و افزود : وقتی نواب صفوی را دستگیر کردند از او پرسیدند دنبال چه چیزی هستی ؟ و این روحانی سید از سلاله اهل بیت (ع) پاسخ داد ” به دنبال این هستم که نظام اسلامی شکل گیرد و من با افتخار رفتگری نظام و مردم را انجام دهم .” و من نیز به همین دلیل می گویم افتخارخدمتگزاری به این مردم را یافته ایم . مفتخرم در یک نظام اسلامی زندگی می کنیم که مردم ولایت مدار و شهادت طلبی داریم ، این بزرگترین داشته ماست.

قالیباف اظهار کرد : انصافا مردم خطه لرستان در شجاعت و دلیری، در صداقت و سادگی ، در صفا و محبت و اخلاص و خصوصا در محبت به اهل بیت (ع) سرآمد هستند و انصاف قضیه این است که خدمت به چنین مردمی درشهر تهران یا همان ایران کوچک ، و همچنین خدمت به عزیزان، خانواده های شهدا ، هنرمندان ، نخبگان و.. که منت گذاشته و قدم رنجه کرده و در ا این مکان حضور یافته اند ، موجب افتخار است.

شهردار تهران به تعدد قومیت های موجود درکشور اشاره کرد و گفت : شاید بعضی افراد ، تعدد اقوام مختلف را نوعی تهدید برای ایران قلمداد کنند اما هر کسی که فرهنگ عظیم اسلام را می شناسد براین باور است که تعدد قومیت ها جزء الزامات و فرصت های کشور است و نه جزء تهدیدها . حتی در بحث مذاهب هم این مساله وجود دارد و همه به این نظام و انقلاب و کشور پایبند هستند و این مایه افتخار است.

وی برگزاری چنین جشنواره هایی را فرصتی برای وحدت دانست و اظهار کرد : با برگزاری چنین برنامه هایی فرصتی پیش می آید تا با مسایل و مشکلات نقاط مختلف کشورنیز آشنا شویم.

قالیباف در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند دلاورمردی های رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس شنیدنی نیست بلکه دیدنی است ، خاطرنشان ساخت : با اعماق وجود خود شاهد درخشیدن رزمندگان لرستانی و تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) در دوران جنگ بودم . بعد از عملیات رمضان ، آرزوی رزمندگان بود که بتوانند عملیات خوبی انجام داده و خط را بشکنند و انصافا در کربلای ۴ ، تپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) که از لرستان پشتیبانی می شد توانست خط را شکسته و فرماندهان را متحیر کند . در کربلای ۵ نیز که بزرگترین عملیات ماست ، موفقیت خود را در منطقه شلمچه مدیون مردم لرستان و تیپ ۵۷ هستیم که انصافا عملیات افتخار آفرینی بود . درغرب کشور نیز همین طور، شهید قاسمی ، حاج قاسم سلیمانی ، سردار اسدی و.. کار را به خوبی پیش می بردند . این جمله حضرت آقا که فرموده اند این دلاورمردی ها دیدنی است ، واقعا همینطور است .

شهردار تهران تصریح کرد : وقتی مردمی مثل مردم لرستان و ملتی مثل ملت ایران این چنین پای نظام ، انقلاب و ولایت ایستاده اند، با ظرفیت هایی که در آن شهر وجود دارد سزاوار نیست امروز در عرصه های اقتصادی و فرهنگی و.. اینگونه متحمل سختی شوند.

وی تاکید کرد : این دلاور مردانی که در مقابل دشمن هرگز نشکستند و جان دادند و ایستادند ، و شجاعانه از انقلاب و نظام دفاع کردند سزاوار نیست اجازه دهیم امروز همین مردم در مقابل زن و فرزندشان بشکنند. این وظیفه مسولان است و مهمترین وظیفه ای است که از شهدا به ارث برده ایم.

شهردار تهران افزود : اگر به چیزی در زندگی افتخار می کنیم ، این است که در مکتب امام ، فرهنگ بسیج ، فرهنگ شهادت و فرهنگ جهاد تربیت شده ایم و باور داریم مهم تریم مسیر و راه توسعه کشور ، مسیر فرهنگ جهاد و شهادت است. امروز جنگ تمام شده اما مجهادت تمام نشده و همچنان ادامه دارد . وظیفه ما این است که تجلی خون شهدا ، افکار امام (ره) و خواستگاه مقام معظم رهبری را در کارآمدی دین در اداره جامعه و در همه شئونات خانواده ، شهرها و ایران عزیزمان به اثبات برسانیم.

قالیباف خاطرنشان ساخت : اگر مردم درسایه اسلام و با احساس آرامش و آسایش ، زندگی و هم عبادت کردند ، یعنی ما در مسیر انقلاب حرکت کرده ایم اما اگرغیر ازاین بود یعنی مسیر ، مسیر انقلاب و شهدا نیست.

وی با تاکید بر این که از همه کسانی که همرزم وهمسنگر شهدا بوده و داعیه نظام و انقلاب را دارند توقع این است که در این مسیر حرکت کنند ، گفت :  کشوری که چنین ظرفیت و مردان مردی دارد که این گونه در مقابل دشمن ایستادند ، نباید خدای ناکرده این مردان در مقابل خانواده شان شرمنده شوند. از این فرصت و ظرفیت باید استفاده کرد و در مسیر شهدا ، امام و تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش رفت.

براساس این گزارش ، شهردار تهران از تعدادی از هنرمندان ، نخبگان و خانواده هدای استان لرستان با اهدای هدایایی تقدیر کردند.

همچنین مهندس والی زاده از مدال آوران المپیاد جهانی و از اهالی لرستان ، مدال طلای المپیاد خود را بر گردن شهردار تهران آویخت و به وی اهدا کرد.

در بخش دیگری از این مراسم از تمبر جشنواره فرهنگی هنری ارستان نیز رونمایی شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب